שער יפו - מידע, הוראות הגעה והמלצות לסיורים

המומחים בהפקת תוכן חוויתי ואיכותי בירושלים
לפרטים התקשרו: 02-5619955

סיורים בירושלים - שער יפו

דף הבית >> סיורים וטיולים בירושלים >> אתרים בירושלים >> סיורים בירושלים - שער יפו
סיורים בירושלים - טיולים בירושלים - סיור בירושלים

מיקום: השער המערבי בחומת העיר העתיקה, ליד מגדל דוד ומתחם ממילא החדש.
זמן באתר: כמה דקות לתצפית והסברים.

הוראות הגעה לשער יפו:
מהכניסה לעיר ממשיכים ישר כל הזמן בשדרות זלמן שזר שהופך לרח' יצחק בן צבי וסופרים 5 רמזורים, בדרך עוברים מתחת לגשר המיתרים וליד בניני האומה, חולפים על פני מסעדת אמא (רח' ארגיפס) והעליה לבצלאל, גן סאקר ומגיעים לרמזור החמישי שבו נעלה שמאלה לדרך רופין שתהפוך לרח' רמבן. ברח' זה נסע עד שהדרך נגמרת ושם נרד ימינה ונפנה מייד שמאלה ונחחבר לדרך עזה (ליד בית ראש הממשלה. שם נמשיך ישר ונרד לרח' אגרון (ישר ברמזור) משמאלנו גן העצמאות ומימין השגרירות האמריקאית. בצומת המרומזרת בסוף הירידה נמשיך ישר והנה הגענו! משמאל פרוייקט ממילא ובו חניה מסודרת, אחריו יש את חניון כרטא. מחנים את הרכבים ועולים לשער יפו.
למפה של מסלול זה לחצו כאן!

לבאים מהגבעה הצרפתית או כביש המטה הארצי מס' 1 (גם דרך הכניסה החדשה שעולה ימינה אחרי סיבוב מוצא) לוקחים ימינה בצומת הגבעה הצרפתית שבסוף העליה, [זהירות שלא תמשיכו ישר לכיוון מעלה אדומים], נוסעים כל הזמן על דרך חיים בר לב עד שרואים את העיר העתיקה (סביבות שער שכם) שם תהיה אפשרות להיכנס למנהרה ימינה, כנסו למנהרה, אחרי המנהרה בצומת הראשונה ימינה והנה הגעתם לחניון כרטא / חניון ממילא. אפשר לחנות ולעלות לשער יפו.
לבאים דרך הגבעה הצרפתית הנה מפת המסלול

למחפשים בGPS או במפות באינטרנט כתבו רח' יצחק קריב (זה הרחוב של ממילא)
אפשר לבדוק ב
Y-MAP

מידע על שער יפו:
שמו של השער מלמד שממנו יצאה הדרך הראשית שמקשרת בית ירושלים ליפו, על בסיס רחוב יפו העכשווי. הערבים מכנים את השער עד היום: באב אל חליל, כלומר שער חברון ומכאן אנחנו יודעים שדרך נוספת יצאה משער יפו לכיוון דרום אל העיר חברון, אגב אל חליל זה כינויו של אברהם אבינו שקבור ליד חברון. בימי הביניים קראו שער שער דוד (באב דאוד), וכך נקרא עד היום הרחוב שיורד מהשער לשוק בעיר העתיקה, רח' דוד ובכלל אנו רואים שהשם דוד דבק במקום כבר שנים רבות, עובדה שהמצודה התורכית הסמוכה והמסגד שלה נקראים גם היום מגדל דוד ובחפירות ארכיאולוגיות באזור נמצאה מערכת של עשרות קברים מתקפת הבית הראשון, אחת ההשערות היא שפה נקבר דוד המלך והמלכים שהיו אחריו (היום המסורת מצביעה על
קבד דוד בהר ציון)

שער יפו הוא מהחשובים בעיר העתיקה וממנו נכנסים רוב התיירים והמבקרים שמגיעים לסייר בירושלים, השער נבנה עם החומה בשנת 1538 ע"י הסולטאן סוליימן איבן סלים העות'מאני. מימין לשער ההסטורי יש פריצה בחומה דרכה נכנסות המכוניות לעיר העתיקה. הפירצה מימי ביקורו של הקייזר הגרמני וילהלם ה-2 שהגיע לבקר בירושלים בשנת 1898. מימין לפירצה נראה את
מגדל דוד - המצודה ששימשה להגנה על העיר וכיום יש באתר מוזיאון היסטורי של תולדות ירושלים ומיצגים מתחלפים. בשנת 1906 נבנה מגדל השעון המפורסם שהיה צמוד שער יפו בירושלים, המגדל היה היפה והמרשים מבית 7 המגדלים שנבנו בארץ ישראל לכבוד הסולטן העות'מני, ביפו, עכו, צפת, חיפה, נצרת ושכם, בתחילת תקופת המנדט 1922 פורק השעון (שכבר הפך לסמל) בטענה שהוא פוגע ביופיה של החומה.

מהשער תצפית יפה על
חומת ירושלים, גיא בן הינום, ארמון הנציב, משכנות שאננים וימין משה, מלון המלך דוד וסביבתו, מבנים גבוהים במרכז העיר ועוד.

שער יפו הוא נקודת מפגש מעולה ליום כיף בירושלים, יש שירותים ומרכז קניות חדש (ממילא) וחניה בשפע

שעות הפתיחה של חניון קרתא כפי שצילמתי באוג' 2011:

סיור על החומה - החלק הצפוני

טיול ירושלים - שער יפו

טיול בירושלים - שער יפו

> פנקו את עצמכם אחרי או לפני הסיור בירושלים ב קפה ועוגה בשטח לכל הקבוצה!

שעות פתיחה חניון קרתא

מפת הגעה לשער יפו - ממילא

טיולי דורון ממוקמים ברחוב דרך הגפן 75, ת.ד. 15473 ,בית זית, ישראל. טלפון: 02-5619955.